СПРАГА: Знання Чи складно плакати акторові і як заплакати, граючи?

Чи складно плакати акторові і як заплакати, граючи?

СПРАГА інфо - коли прагнеш цікавого

Сльози — один з найпотужніших інструментів впливу на людину. В особистій розмові або зі сцени — це завжди, усвідомлена чи ні, але маніпуляція почуттями «глядача».

Щоб досягти потрібного ефекту, існує безліч різних технік і способів, але з точки зору біології все завжди однаково: слізні залози виробляють рідину, яка омиває очне яблуко і, окрім іншого, через невеликі канали потрапляє в порожнину носа. Мить — сльози виступають на очах і течуть по щокак щоках того хто плаче. А ми, бачачи сльози, зчитуємо емоції, відчуваємо настрій людини.

Зазвичай поява сліз обумовлена ​​двома факторами — механізмом рефлекторного захисту або психоемоційною складовою. Простіше кажучи, ви або на щось реагуєте емоційно (процес йде зсередини), або реагуєте фізіологічно (на зовнішній подразник). Характерно, що в обох випадках за допомогою сліз наш організм захищається. А значить, ми виглядаємо зворушливо і проникливо, нам хочеться співчувати.

Намагатися просто заплакати — з моєї точки зору, невірна тактика. Тому що, як правило, у тих, у кого є складнощі з тим, щоб плакати, проблеми з усім емоційним спектром. Зазвичай такі люди насилу висловлюють гнів чи радість, по-справжньому рідко відчувають щастя — і так далі. В акторській майстерності чи під час концертів все значно складніше. Я хочу сказати, що якби ви, припустимо, займалися спортом і намагалися накачати лише біцепс або сідниці, — це було б неправильно і позбавлене сенсу. Те ж саме і тут: ви намагаєтеся прокачати лише навик ридання, насправді в сценічній майстерності слід займатися всім емоційним спектром.

Є такий стереотип, що якщо ти не можеш швидко заплакати, то ти поганий артист. Насправді ж, це зовсім не так. Хтось може за першої необхідності вмить викликати в собі сльози, але при цьому мати безліч зажимів, а отже погано триматися на сцені. Інший — навпаки може чудово грати, тримаючи на собі увагу впродовж тривалого часу, але при цьому бути нездатним заплакати за потреби. Головне — зрозуміти, що у кожного актора з досвідом з’являється свій спосіб викликати сльози. Це дуже індивідуальна річ, не дивлячись на те, що, наприклад, артистів театру традиційно артистів театру вчать за системою Станіславського, через психологію — занурюватися в пропоновані обставини. Або відштовхуватися від спогадів. Насправді ж у акторській грі може бути і так і інакше: якщо можеш – занурюйся в пропоновані обставини; коли відчуваєш що їх не вистачає – спробуй викликати сльози через спогади; а якщо і вони скінчилися — користуйся додатковими засобами, впливай на фізіологію. Останній спосіб підходить скоріше для кіно де можна робити безліч дублів.

Так чи інакше, є спеціальний засіб, який продається в магазинах з театральним устаткуванням, на професійних сайтах для гримерів — це слізний олівець. Він виготовлений на основі ментолу і допомагає заплакати вже через 1 хвилину.

Глобально всі існуючі способи змусити себе швидко і сильно заплакати діляться на три великі розділи: емоційний, технічний і фізіологічний.

1. Викликаємо емоції.

Не всім потрібні спеціальні засоби, щоб заплакати — іноді досить згадати стару образу або трагічну подію з життя, сюжет зворушливого фільму або книги.

До речі, вам слід знати, що якщо ви вирішили викликати сльози за допомогою пам’ятних подій, то можуть стати в нагоді як сумні, так і дуже світлі, радісні моменти. Потрібно сфокусуватися на спогаді і буквально «прожити» його заново: секунда за секундою відновлювати у свідомості найдрібніші подробиці події, яке багато для вас означають — якщо ви все робите правильно, не просто «прокручуєте в голові», а реально відчуваєте цей спогад, то дуже скоро по тілу побіжать мурашки, до горла підкотить ком. А там і сльози з’являться.

Станіславський запропонував метод «кінострічка бачення»: ви бачите події як кіно — як почалося, яка була погода, хто навколо вас був, які були обставини, про що ви думали, що ви відчували в цей день, як все розвивалося. Саме в цій подробиці, в поступовому вході в ситуацію і є запорука успіху — ви опиняєтеся емоційно залучені.

Тут важливо розуміти, що наша мета — не впасти в глибинну апатію від трагічних спогадів або сюжетів, а всього лише викликати сльози.

Поруч з цим способом є схожий — самонавіювання. Це та сама віра в пропоновані обставини: плакати не через передчасну кончину улюбленого котика (взагалі-то привід серйозний, ніякого знецінення), а з тієї ж причини, з якої плаче ваш герой. Це вимагає багатьох тренувань, але воно того варте — природність і органічність ридань забезпечена.

Другий спосіб, який можна спробувати – це техніка під назвою «надмета». Вам потрібно зрозуміти, навіщо взагалі ви хочете заплакати, а ваша надмета повинна ставитися до глядача або партнера. Виберіть конкретну мету і визначте: ви хочете, щоб він вам поспівчував? Щоб підтримав вас, допоміг вам? Щоб йому стало соромно? Придумайте (або вивчіть) текст, і поки будете вимовляти його на адресу цієї людини, поступово дійдете до точки залучення — і у вас буде шанс заплакати.

2. Техніка і підручні засоби.

Іноді так трапляється, що ми ніби не можемо дати собі волю, дозволити розплакатися — боїмося здатися слабкими і вразливими. Тоді в справу втручаються допоміжні інструменти.

Найпоширеніший з них (і вам, швидше за все, він вже прийшов в голову) — це ріпчаста цибуля. У її складі міститься речовина лакриматор (від лат. Lacrima — сльоза), яке виділяється, коли ми порушуємо цілісність овоча. В результаті виділяється невелика доза сірчаної кислоти, яка палить очі — а вони, в свою чергу, починають захищатися за допомогою сліз.

Це безвідмовний спосіб, але взагалі-то цибулю не дуже зручно з собою носити. Навіть якщо вам вдасться заховати її в рукав або кишеньку, при близькому спілкуванні люди зможуть відчути запах. Так що будьте пильні.

Ще один продуктовий спосіб — цитрусові (апельсин або лимон). Цей спосіб небезпечніший, тому що сік капають безпосередньо в очі. Обов’язково розвести в рівній пропорції з водою! Протипоказано при алергії на цитрусові.

Актори часто користуються ментолом (той же олівець або мазь «Зірочка») і нашатирним спиртом: ці речовини досить просто понюхати, щоб сльози хлинули з очей. Ні в якому разі не потрапляйте ментолом або спиртом в очі! Для ефекту буде достатньо акуратно натерти нижню повіку або перенісся.

Інший дієвий спосіб — використовувати спеціальні анестезуючі краплі для очей. Сульфацил натрію або альбуцид безпечні і допомагають спровокувати сльозовиділення, якщо закапати 8-10 крапель.

Звичайно, при великому бажанні досягти ефекту виділення сліз не так складно як здається. Але все-таки краще людині яка хоче навчитися акторській майстерності (чи будь-якій іншій грі) віднайти можливість заплакати в потрібний момент краще за допомогою способів які описані вище (занурення в спогади чи проживання пропонованих обставин з пошуком надмети).

Так чи інакше, але слід пам’ятати: вміння заплакати в потрібний момент – не основна якість хорошого актора. Ми ж, проживаючи впродовж життя різні соціальні ролі, постійно граємо їх. А отже також є акторами. І (принаймні, я на це сподіваюся) сльози не є домінантою під час гри ваших життєвих ролей.

Оставить ответ

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Також рекомендуємо

Штучний інтелект

Якщо штучний інтелект буде робити те, що ми будемо вимагати, це стане великою проблемоюЯкщо штучний інтелект буде робити те, що ми будемо вимагати, це стане великою проблемою

У фільмі 1997 року «Виконавець бажань» (Wishmaster) персонажі страждали від виконання неакуратно сформульованих бажань: виконував їх джин, був формально точний, але не брав до уваги справжніх приорітетів замовників. Можливо, такимиі

СПРАГА інфо - коли прагнеш цікавого

Центральне і переферійне в культурі: український вимірЦентральне і переферійне в культурі: український вимір

Розмірковуючи над взаємними зв’язками центрального і периферійного в сучасній культурі, складно стримуватися від бажання взяти ці поняття в лапки — настільки об”ємними і багатовимірними стали обмінні процеси, що йдуть в