СПРАГА: Все,Знання,Про Київ Ярославів Вал, 12 в Києві (посольство республіки Польща)

Ярославів Вал, 12 в Києві (посольство республіки Польща)

Київ. Ярославів Вал, 12. Посольство республіки Польща

Будинок Посольства Республіки Польща споруджено 1975 року за проектом архітектора Г. Ф. Добровольської для консульства ПНР y Києві. Після здобуття Україною незалежності тут спадкоємно розмістилося вже польське посольство, і невдовзі було встановлено ґратчасту огорожу. Будинок цей, в дусі так званої індустріальної архітектури, обличковано білим інкерманським каменем, на тлі якого виділяються темний прямокутник величезного вікна зали на другому поверсі та герб Республіки Польща – білий орел на червоному тлі геральдичного щита. 

Посольський особняк справді підноситься осібно, віддалений від лінії забудови там само, де до початку 70-x pp. XX ст. стояв двоповерховий особняк. Останній побудовано десь y 70-X p. XIX ст., i власниками його в різний час були професор медицини О. С. Яценко (його син Володимир, юрист, був одружений з донькою архітектора B. Г ородецького Геленою), дійсний статський радник В. А. Тарновський (його син Сергій Тарновський став відомим піаністом, викладачем музики, помер у США), а від 1913 р. житомирський міський голова І. О. Доманевський, який, звичайно, мешкав y Житомирі, а особняк здавав в оренду. 

Так, восени 1918 р. будинком користувалися міські народні училища №58 на другому поверсі (для хлопчиків) та №59 нa першомy поверсі (для дівчаток) ім. Н. А. Терещенка. 

Близько 1922 р. націоналізований особняк Наркомат освіти передав Українській Академії мистецтв під житло для професорів і студентів. Тут і викладали і мешкали з родинами В. Г . Кричевський, М. Л. Таран, С. О. Налепинська-Бойчук, М. Л. Бойчук, В. Н. Пальмов, Ф. Г . Кричевський та інші видатні діячі українського мистецтва. 

РЕКОМЕНДУЄМО: Екскурсії в Києві

Экскурсии по Киеву - возможность замечать, исследовать, наслаждаться.
Екскурсії по Києву — цікаві прогулянки СПРАГА.ІНФО

У повоєнний час тут, y переобладнаному на комунальні квартири колишньому особняку мешкав, зокрема, інженер М. Паркалоб, один з тих фахівців, хто обстежував після Другої світової війни зруйновані будинки Києва і, визначаючи їхній стан, зберіг чимало пам’яток старого міста.

На світлині, зробленій наприкінці 20-х років ХХ ст., видно, що особняк №12 відокремлювала від вуличного хідника ґратчаста огорожа на цегляних пілонах, а сам будинок мав оздоблення в дусі київського неоренесансу – оригінальними сандриками вікон другого поверху, з карнизом на кронштейнах та неодмінним балконом. Все це мало гармоніювало із сусіднім особняком №10 та впадало в глибоке протиріччя з височенним глухим торцем будинку №9 – безперечно, втіленням нової прагматичної доби. 

Оставить ответ

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Також рекомендуємо

Київ. Путівник

Київ. «Пел-Мел». Був такий театрКиїв. «Пел-Мел». Був такий театр

На Хрещатику, №29 в Києві (ріг Лютеранської) знаходилося літнє приміщення Київського Дворянського клубу (зимове — Хрещатик, 15). На першому поверсі були глядацька зала на 400 місць, сцена з декораціями, гримерні,

Олександр Вертинський

Олександр Вертинський: відлуння Срібної добиОлександр Вертинський: відлуння Срібної доби

Його творча спадщина знаходиться десь поза межею якогось конкретного стилю. Вертинський створив небувалий синтетичний жанр. Вірші (частково свої, частково — поетів-сучасників: Цвєтаєвої, Северяніна, Блока) він поклав на свої мелодії і

СПРАГА інфо - коли прагнеш цікавого

Чи складно плакати акторові і як заплакати, граючи?Чи складно плакати акторові і як заплакати, граючи?

Сльози — один з найпотужніших інструментів впливу на людину. В особистій розмові або зі сцени — це завжди, усвідомлена чи ні, але маніпуляція почуттями «глядача». Щоб досягти потрібного ефекту, існує