СПРАГА: Все,Знання,Про Київ Театр художньої інтермедії в Києві. 1921 рік

Театр художньої інтермедії в Києві. 1921 рік

Театр художньої інтермедії

У 1921 р. на Хрещатику, №43 у приватній антрепризі працював естрадний «Театр революційної сатири» (ТЕРЕВСАТ). Однак, якщо сатира й дійсно звучала з театральної сцени, то революційною її ніяк не можна було назвати. Тож на початку 1922 р. театр було перейменовано на «Театр художньої інтермедії» з повною зміною репертуару. Театр працював у приміщенні колишнього інтимного театру і перебував у приватній антрепризі. Життя його почалося у березні і закінчилося у жовтні чи листопаді 1922 р.
І про «Театр революційної сатири» і про «Театр художньої інтермедії», які колись існували в Києві, масто можуть чути ті, хто полюбляють відвідувати екскурсії по Києву.

Керівний і акторський склад налічував 40 осіб: режисер-постановник М. Т. Строєв (колишній актор Імператорських театрів), другі режисери — О. Розовський (С. Грей) та В. М. Строєв, завідуючий літературною частиною П. Г. Григор’єв, музичною -Я. Б. Фішерман, художник-декоратор І. Маркевич. Серед акторів: Л. М. Зеленська, Л. В. Болотіна, Б. О. Крамськой, І. Г. Афонін, М. Є. Тумашев, В. М. Строєв, Є. Л. Аркадіна та інші. 

На початку своєї діяльності театр зіткнувся з репертуарними труднощами. Один з рецензентів так писав про нього: «…публіка не знала, чого вона хоче, а актори не знали, чого хоче публіка».

Незабаром труднощі лишилися позаду і на суд глядачів було представлено багато видів сценічного мистецтва: водевілі, комедії, інсценівки класичних творів, гротеск, п’єси у стилі арлекінади, хореографічні етюди, сатира, мімодрама, жанрові картинки і т. їн, Звісно, не всі вони сягали високого художнього рівня. Але, як писав часопис «Искусство»: «..зрідка у малоцінних п’єсах виблискують зразки справжньої художньої майстерності». 

Саме такими, на думку рецензентів, були опера-гротеск на музику Р. Шумана, використану композитором Ембе (М. М. Багриновським).

«Чудовий гротеск, – читаємо, – якого так легко і приємно бачити… Це безперервний каскад оперних мотивів. В музикальному відношенні зроблено зовсім недурно. Вдало складене лібретто.. Виконується майже бездоганно, без зайвого шаржу і «канканного» відтінку. Ансамбль безумовно добрий, виконання гаряче, живе, зрепетовано відмінно, постановка убважна». «Шведський сірник» за мотивами оповідання А. Чехова, мімодрама «Розбите серце», різноманітні хореографічні етюди та номери… 

З інших постановок відзначимо водевіль «Лев Гурич Синичкін» Д. Лєнського; комедії: А. Аверченка «Смерч», «Душа товариства», «Мовчазливий сусід»; М. Урванцева «Порожня кімната», Роветта «Урок дипломатії», П. Гнєдіча «Женя»; інсценівки: «Іспит на чин» за А. Чеховим, «Клоун» за О. Купріним; сатира: Г. Афоніна «Великий з’їзд на конференцію», «Баришня-служниця» -балет О. Глазунова; «Поема про фіалки» Т. Щепкіної-Купернік та ін. 

Читача, певна річ, може здивувати така величезна кількість назв, проте пояснити можна цю обставину тим, що репертуар театру змінювався мало не щодня. 

Із сольних виконавців і гастролерів варто відзначити: віолончелістку С. Іздебську, солістку київської опери А. Жуковську, професора Київської консерваторії Ю. М. Пуліковського, артистку театру ім. Леніна (колишній «Соловцов») Г. Інсарову, І. Юр’єву, балерину Тіну Ар, оперного співака з Петрограда С. Левика, В. Валентинова та інших. 

Восени 1922 р. театр було закрито, на зміну йому прийшов театр Художніх мініатюр.

Оставить ответ

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Також рекомендуємо

Игорь Туров: размышления о коронавирусеИгорь Туров: размышления о коронавирусе

Недавно озадачился вопросом какая из стран Европы меньше всего пострадала от к вируса. Число заболевших не может быть показателем, поскольку зависит от числа тестов. Зато цифра умерших достаточно показательна. Ведь

Литературный альманах «Ан Т-Р-Акт» увидел мирЛитературный альманах «Ан Т-Р-Акт» увидел мир

Поэзия — это многообразие творческих миров её создателей. Каждый — неповторим. Каждый — уникален. При этом в наше время не так уж много во популяризаторов поэзии, и, соответственно, мало кто

Швейцарія в центрі КиєваШвейцарія в центрі Києва

У XIX столітті Лук’янівка була центром Київської інтелігенції, а у 50-х роках XX сторіччя її уподобали кіноманий. У післявоєнні роки Лук’янівка поступово відбудовувалась. Серед старих довоєнних будинків почали з’являтись нові