СПРАГА: Відомі Кияни,Все,Знання,Київська архітектура,Київська природа,Про Київ Сергій Світославський: Київ на полотнах художника

Сергій Світославський: Київ на полотнах художника

Сергій Світославський. Ніч. Кінець 1880-х — початок 1890-х рр. Полотно, олія.

Серія статей про те, як видатні українські художники зображували нашу столицю (до-речі, цікаві історії про художників можна почути і на екскурсіях по Києву). Цього разу в фокусі художник Сергій Світославський.

Український художник-пейзажист Сергій Світославський народився 1857 року у Києві. Його садиба розташовувалася на вулиці Кирилівській у передмісті тогочасного Києва. Саме життя околиці міста було одним з провідних мотивів у творчості майстра. У його роботах відтворено куточки Подолу, Куренівки, Пущі-Водиці тощо.

Околиця тогочасного Києва

Сергій Світославський. Садиба художника. 1890-ті роки. Полотно, олія.

Сергій Світославський. Околиця Києва. Літо.1890-ті роки. Полотно, олія.

Зимова околиця в Києві на картині пейзажиста Сергія Світославського.

Околиця Києва. Зима. 1900-ті рр. Полотно, олія.

Картина «Будинок біля стіни Софійського собору».
Полотно, олія. 1900-ті.
Художник С. Світославський

Будинок біля стіни Софійського собору. Полотно, олія. – художник Сергій Світославський

Сергій Світославський. "Поділ, Київ."
Дане полотно художник створив в 1900-ті роки.

Сергій Світославський. Київ, Поділ. Етюд. 1890-ті рр. Полотно, олія.

Пуща-Водиця та її атмосфера

Пуща-Водиця — лісиста місцевість на північ від Києва, відома з ХІ ст., коли там полювали київські князі. У 1890-x роках частину лісу розпланували під дачі, обладнали ставки, проклали трамвайну колію і дуже швидко утворився популярний кліматичний курорт. Не дивно, що зустрічається Пуща-Водиця і в пейзажах Світославського.

На картині Сергія Світославського зображений ліс в Пущі-Водиці (Київ).
Картина створена в 1900-ті роки.

Ліс. У Пущі-Водиці. 1900-ті рр. Полотно, олія.

Картина «Околиця Києва» (полотно, олія).
Художник Сергій Світославський, 1890-ті роки.

Околиця Києва. 1890-ті рр. Полотно, олія.

Яким художник побачив дніпровську набережну

Уздовж земляної набережної стоять закриті дерев’яні баржі, у яких до подільських млинів доправляли збіжжя. Сюди ж, на набережну, приходили баржі з цеглою та деревиною для київських будов, а також інші тoвари й вантажі.

Картина «Вид Києва з боку Дніпра». Художник Сергій Світославський – полотно, олія.
Картина створена орієнтовно в 1890+ті - 1900-ті роки.

«Вид Києва з боку Дніпра». 1890-1900-ті рр. Полотно, олія. – картина Сергія Світославського

«Баржі на Дніпрі». 1880-ті рр. Полотно, наложене на картон, олія.

Куренівка по-Світославськи

На картині художника Світославського скоріш за все зображено куточок Куренівки: Кирилівську вулицю та церкву Миколи Йорданського, збудовану в ХІХ ст. на місці старої дерев’яної церкви. За давньою легендою, київський паломник впустив срібний ківш до священної річки Йордан і начебто знайшов його тут. Перший храм на цьому місці було засновано ще у ХІ ст.

С. Світославський. Ніч. Кінець 1880-х — початок 1890-х рр. Полотно, олія.

Старий Київ Сергія Світославського

Погляд на Старе місто від садиби професора Київського університету св. Володимира Франца Мерінга на Печерську. Садиба займала до 1890-х років територію між сучасними вулицями Хрещатик, Банківською, Архітектора Городецького і Лютеранською. Це був великий парк з оранжереями, виноградниками, алеями. На першому плані картини став; на його місці зараз Національний академічний драматичний театр ім. Івана Франка. Ліворуч на обрії собор св. Софії з дзвіницею; праворуч ансамбль Михайлівського Золотоверхого монастиря і костел св. Олександра.

Київ у 19 столітті на картині художника Сергія Світославсьго. Полотно, олія, 1890-ті роки.

Київ у ХІХ ст. 1890-ті рр. Полотно, олія.

Сергій Світославський і київська Оболонь в живописі

Оболонь, стародавня «болонь» заплавна лука, низовина біля річки. I Оболонь, і Поділ часто потерпали від повені. На першому плані бідняцькі житла, вдалині Старий Киів, де чітко вимальовуються силуети Андріївської, Десятинної, Трьохсвятительської церков, а також споруд Михайлівського Золотоверхого монастиря.

Київський пейзаж «Повінь на Оболоні» (1903). Художник Сергій Світославський.

Повінь на Оболоні. 1903. Полотно, олія.

Оставить ответ

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Також рекомендуємо

Киевские особенности быта 1970-х: прописка как ключ к жизни в столицеКиевские особенности быта 1970-х: прописка как ключ к жизни в столице

В 1970-е жизнь в столице УССР начиналась с киевской прописки. Просто так приехать и поселиться в Киеве? Не смешите. Во-первых, надо где-то жить. Даже если приезжий остановится у знакомых или

Київ — третє місто імперіїКиїв — третє місто імперії

У ХІХ столітті Київ перетворився на модерне місто, один з форпостів Російської імперії. Позаминуле століття вдихнуло нове життя в Старе місто. Кияни швидко освоюють вільні простори, будують центральну артерію Києва

«Святий» лікар Феофіл Яновський (Андріївский узвіз, 17)«Святий» лікар Феофіл Яновський (Андріївский узвіз, 17)

Біля підніжжя Замка Річарда на Андріївському узвозі в Києві стоїть невеликий будиночок за № 17. Тут розпочинав лікарську практику знаменитий київський лікар Феофіл Гаврилович Яновський (1860-1928).   Мешканці Києва називали Феофіла